پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

مقایسه Canva و Picsart

مقایسه Canva و Picsart : می­دانیم که دیگر دوران کتاب­ها، روزنامه­ ها و مجلات چاپی به سال ­های پایانی خود نزدیک شده است و شاید خیلی از ما نتوانیم آخرین باری که یک روزنامه یا مجله چاپ شده را خریدیم، به یاد بیاوریم. ما در عصر اینترنت، نشریه ­ها و شبکه­ های اجتماعی آنلاین و دیجیتال زندگی می­کنیم.

ما در روزگاری زندگی می­کنیم که در آن روزنامه ­نگاری و تولید محتوا برای اینترنت و شبکه­ های اجتماعی دیگر شغلی مختص کارمندان نشریات و شبکه ­های خبری و تلویزیونی نیست و این روزها هر کسی می­تواند با استفاده از هنر و خلاقیت و البته ابزارهایی که برای این کار ساخته شده­اند، محتوای مورد نظر خود را روی اینترنت منتشر کند.

در سال‌های اخیر شرکت ­های بزرگی دست به تولید ابزارهای آنلاین برای کار تولید محتوای گرافیکی، ویدئویی و متنی برای شبکه­ های اجتماعی،

طراحی وب­سایت، ادیت عکس و به‌طورکلی برطرف‌کردن نیازهای گرافیکی کاربران زده‌اند؛ اما تنوع و قدرت انتخاب بیش از حد همیشه هم  نکته مثبتی نیست و خیلی وقت­ها کار انتخاب را برای کاربران سخت ­تر می­کند.

در این پست ما قصد داریم دو سرویس برتر طراحی و ویرایش گرافیکی آنلاین را معرفی و با ذکر نقاط قوت و ضعف آنها به شما در کار انتخاب مناسب­ترین سرویس کمک کنیم.

دو ابزاری که در این پست معرفی خواهند شد Canva و Picsart هستند.

مقایسه Canva و Picsart

ابزار ادیت عکس Canva

Canva یک ابزار ساده و درعین‌حال پر از ابزارهای مختلف است که کار طراحی گرافیکی را برای همه، بدون در نظر گرفتن مهارت و دانش گرافیکی آنها، آسان می­کند. البته کاربرد Canva در تولید محتوا برای شبکه ­های اجتماعی خلاصه نمی­شود و این ابزار طیف وسیعی از نیازهای شما از جمله ساختن پوستر، کارت ویزیت، لوگو، بنرهای تبلیغاتی، طراحی جلد کتاب و بسیاری دیگر را پوشش می­دهد.

یکی از بهترین نقاط قوت کانوا (Canva) کتابخانه بیش از یک‌میلیونی آن از طرح­های گرافیکی، قالب­ها  و فونت­هایی است که به طور منظم به‌روزرسانی می­شود تا کاربران این پلتفرم هیچ‌گاه از ترندهای گرافیکی روز دنیا عقب نمانند.

مزیت بعدی کانوا که برای کسب­و­کارهایی که کارمندان دورکار دارند، مهم است امکان کار تیمی است که در آن چندین کاربر می­توانند به طور همزمان روی یک پروژه کار کنند.

با استفاده از این ویژگی تیم شما می‌تواند به طور همزمان کار ساخت و اصلاح کارهای گرافیکی خود را انجام دهد.

ادیتور عکس کانوا، چه در نسخه وب و چه در اپلیکیشن موبایل، بسیار خوش‌دست و ساده طراحی شده است.

البته کانوا قدرت را فدای سادگی رابط کاربری نکرده است و شما می­توانید با استفاده از ابزارهای آن کار خود را به هر شکلی که در نظر دارید، طراحی و اصلاح کنید.

نقاط ضعف و قوت Canva

نقاط قوت:

نقاط ضعف:

Picsart

پیکسارت هم مانند کانوا یک ویرایشگر گرافیکی آنلاین است که مجموعه ابزارهای متنوعی را برای ویرایش عکس و ویدئو در اختیار کاربرانش می­گذارد.

با پیکسارت نیازی نیست که لزوماً برای ویرایش و خلق آثار تصویری باکیفیت قبلاً دوره­ دانشگاهی و یا غیردانشگاهی طراحی، گرافیک یا تدوین ویدئویی را گذرانده باشید.

البته قدرت پیکسارت محدود به چند فیلتر گرافیکی ساده نیست و شما می­توانید با آن طرح­های گرافیکی چندلایه بسازید و ویدئوهای خود را در آن ویرایش و بازسازی (ری میکس) کنید. این یکی از ویژگی­ هایی است که پیکسارت را از بقیه رقبا متمایز می­کند.

پیکسارت اخیراً بخش AI یا هوش مصنوعی را هم به پلتفرم خود اضافه کرده است که ابزارهای متعددی مثل ابزار تبدیل متن به تصویر و ویدئو، جایگزینی بخشی از تصویر، ساخت آواتار، حذف پس­زمینه و بهبود کیفیت تصاویر را در اختیار شما می­گذارد.

نقطه قوت بعدی پیکسارت ابزارهای متعدد آن برای ساخت، ویرایش و اشتراک ایده­ های شما در شبکه­ های اجتماعی است.

پیکسارت تقریباً از تمامی شبکه­ های اجتماعی محبوب پشتیبانی می­کند و برای هر شبکه اجتماعی نه یک بلکه چند ابزار مخصوص دارد که کلیه نیازهای شما را برطرف می­کند.

نقاط ضعف و قوت Picsart

نقاط قوت

نقاط ضعف

مقایسه ویژگی‌های Canva و Picsart

در این قسمت از مقاله قصد داریم ویژگی‌ها و ابزارهای این دو پلتفرم را با هم مقایسه کنیم تا شما بتوانید با استفاده از آن انتخاب بهتری انجام دهید.

ادیتور

ادیتور یا ویرایشگر بخش اصلی این نوع پلتفرم‌ها است و جایی که شما در آن طرح­ها و ایده­های خود را پیاده‌سازی می­کنید.

یک ادیتور خوب باید سریع، انعطاف­پذیر و خوش‌دست باشد تا شما بتوانید در آن به‌راحتی کنترل کار را به دست بگیرید و آن را به اتمام برسانید.

کانوا

ادیتور کانوا فوق­العاده است. شاید تنها ایرادی که بتوان به آن گرفت این باشد که نوار ابزارهای آن کمی شلوغ و به هم ریخته به نظر می­رسند.

با کلیک‌کردن روی هر بخش از نوار سمت راست یک تب مخصوص آن و با کلیک روی هر بخش از تصویر ابزارهای مخصوص آن نمایان می­شود.

برنامه ادیت عکس canova

 

ادیت عکس کانوا

ادیتور کانوا از نظر رابط کاربری بسیار ساده و خوش‌دست طراحی شده است و هر فرد تازه ­کاری می­تواند با کمی سعی و خطا روش کار کردن با آن را یاد بگیرد.

پیکسارت

از نظر شکل و رابط کاربری ادیتورهای کانوا و پیکسارت شباهت زیادی به هم دارند.

در ادیتور پیکسارت هم با کلیک روی هر ابزار تب مخصوص آن باز می‌شود؛ اما بر خلاف کانوا با کلیک روی هر بخش ابزارهای مخصوص به آن باز نمی­شود و پروسه دسترسی به ابزارهای کمی پیچیده­تر است، البته نه آن‌قدر که تفاوت فاحشی ایجاد کند.

پیکس آرت - Picsart

پلتفرم پیکس آرت

مقایسه پیش­خوان کاربر دو ابزار

پیش­خوان یا داشبورد کاربر جایی است که شما باید در آن به تنظیمات و کارهای ذخیره شده خود دسترسی داشته باشید و در صورت امکان تنظیمات مربوط به دیگر اعضای تیم خود را هم انجام دهید.

کانوا

پیش­خوان کانوا  با کلیک روی دکمه Home قابل‌دسترسی است و کلیه تنظیمات شما از جمله طراحی­ها، فولدرها، سطل زباله، تیم­ها و ابزارهای شما به‌راحتی قابل مشاهده است.

مقایسه Canva و Picsart

دو ابزار بسیار کاربردی در این بخش وجود دارد که یکی از آنها ابزار Brand Kit است که برای دیجیتال مارکتینگ و طراحی لوگو، فونت و تم­های رنگی مورد نیاز برند شما طراحی شده است و بعد از طراحی هر کیت یا مجموعه می­شود با یک کلیک آن را روی کل طراحی­های مورد نظر شما اعمال کرد.

ابزار عالی بعدی Content Planner است که می­تواند برای کسانی که برای شبکه­های اجتماعی تولید محتوا می­کنند بسیار باارزش باشد. این ابزار یک نمای کلی یک‌ماهه از تقویم تولید محتوای شما را به نمایش در می‌آورد که با استفاده از آن شما می­توانید با تولید محتوا برای هر روز، آن را به طور خودکار و مستقیم در اینستاگرام بارگزاری کنید.

پیکسارت

پیش­خوان پیکسارت حداقل در نسخه رایگان به‌خوبی کانوا طراحی نشده است. هر چند دسترسی به فایل­ها و طراحی­ها در بخش My Files به‌راحتی امکان­پذیر است اما مانند کانوا ابزار قابل‌توجه دیگری برای پیش­خوان تعریف نشده است.

کانوا بخریم یا پیکس آرت

قالب­ها

یکی از مهم‌ترین بخش­های ابزارهای طراحی آنلاین تعداد و کیفیت قالب­های گرافیکی از پیش آماده آنها است. قالب­ها برای شروع کار و ساخت و گسترش ایده­های شما بسیار مهم هستند و هر چه تنوع آنها بیشتر و کیفیت آنها بالاتر باشد، کار شما هم به همان نسبت آسان­تر خواهد شد.

کانوا

کانوا بیش از 200 هزار قالب از پیش آماده در دسته­بندی­های متنوع دارد و از این نظر می­تواند اکثر کاربران را راضی نگه دارد. جستجو و مرور قالب­های کانوا با وجود فیلترهایی که در نوار کناری تعبیه شده است، کار بسیار آسانی است.

از نظر کیفیت قالب­های موجود در اشتراک پریمیوم کیفیت بالاتری دارد؛ اما شما می­توانید با روش­های مختلف کیفیت قالب­های رایگان را هم مطابق نیاز خود بالا ببرید.

مقایسه Canva و Picsart

از نظر تعداد و کیفیت قالب­ها می­توان گفت پیکسارت چیزی از کانوا کم ندارد. جستجو و مرور قالب­ها هم به‌راحتی انجام می­شود و مشکل قابل ذکری ندارد؛ اما اگر پیکسارت می­خواهد از کانوا عقب نیفتد باید در آینده نزدیک تعداد و تنوع قالب­ها را افزایش داده و فیلترهای جستجوی آنها را هم بهبود ببخشد.

خرید اکانت پیکس آرت گولد( PicsArt Gold)

اپلیکیشن موبایل

ما برای آزمایش اپ­های موبایل سعی کردیم همه جوانب از جمله سرعت، پایداری و کاربردپذیری آنها را در نظر بگیریم:

کانوا

کانوا اپلیکیشن موبایل خود را در دو نسخه آی ­او ­اس (ios) و اندروید عرضه می­کند.

این اپ­ ها هر به طور رایگان قابل دانلود و نصب هستند و جای چندانی را در گوشی شما اشغال نمی­کنند.

از نظر رابط کاربری اپ موبایل کانوا بسیار روان و سریع کار می­کند و ادیتور آن هم از نظر تعداد ابزارها و کارآمدی عالی عمل می­کند. شاید تنها نقطه‌ضعف آن کندی و دیر لود شدن عکس‌ها در برخی گوشی­ های قدیمی­ تر است.

پیکسارت

اپ موبایل پیکسارت هم برای گوشی­ های اپل و هم برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است و برای استفاده از آن شما باید با استفاده از اکانت گوگل و فیس‌بوک یا اکانتی که با ایمیل شخصی خود ساخته ­اید وارد شوید.

از نظر رابط کاربری و کاربردپذیری اپ موبایل پیکسارت شباهت چندانی ادیتور آنلاین آن ندارد و گاهی اوقات برای دسترسی به قالب­ها با مشکل مواجه می­شوید.

به نظر می­رسد که پیکسارت این اپ را با هدف طراحی­های ساده و اشتراک سریع در شبکه­های اجتماعی طراحی کرده است.

قیمت­ اکانت کانوا و پیکسآرت

اگر چه هم کانوا و هم پیکسارت دارای طرح رایگان هستند؛ اما این طرح­ها محدودیت­های زیادی دارند و برای استفاده مداوم و حرفه­ای مناسب نیستند.

اگر ترجیح شما کانوا ست میتوانید روی خرید اکانت کانوا کلیک کنید و از قیمت نسخه پرو آن اطلاع پیدا کنید و در همان لحظه بعد از ثبت سفارش اکانت خود را دریافت کنید

کانوا

البته یک پلن گروهی هم به اسم Canva for Teams وجود دارد که برای شرکت­ها و کارهای تیمی در نظر گرفته شده است و قیمت پایه آن 300 دلار در سال برای 5 کاربر است.

قیمت اکانت پیکس آرت و کانوا

پلن­های پیکسارت پیچیدگی کمتری نسبت به کانوا دارند و که به سه دسته رایگان، گلد و تیمی تقسیم می­شوند برای خرید اکانت Picsart (پیکس آرت گلد) و اطلاع از قیمت اکانت گلد پیکس آرت روی لینک کلیک کنید.

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف طرح رایگان پیکسارت حک‌کردن واترمارک روی تصاویر شماست که عملاً استفاده از آن را غیرممکن می­کند.

خرید اکانت پیکس آرت گولد

نتیجه ­گیری

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید اعتراف کرد که کانوا از خیلی از جهات از جمله ادیتور، پیش­خوان کاربری، عدم وجود واترمارک در طرح رایگان و فیلترهای جستجو برتری اندکی نسبت به پیکسارت دارد که البته ممکن است برای شما قابل چشم ­پوشی باشد.

از بعد یادگیری باید به این نکته اشاره کنیم که پلتفرم کانوا برای افراد تازه ­کار ساده ­تر و سر راست­ تر است و در مقابل پیکسارت بیشتر برای گرافیست­ های باتجربه­ تر طراحی شده است.

 

از نظر تعداد و تنوع کتابخانه قالب، عکس و ویدئو و همچنین ابزارهای هوش مصنوعی می­توان گفت که دو پلتفرم تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو نیازهای کاربر را بر برآورده می­کنند. از نظر کیفیت اپ موبایل باز هم این کانوا است که اپلیکیشن بهتری ارائه می­دهد و پیکسارت کمی در این زمینه کم‌کاری کرده است.

هر دو پلتفرم دامنه قیمتی تقریباً یکسانی دارند با این تفاوت که هزینه پلتفرم کانوا برای کسب­وکارهای کوچکی که چندین کاربر دارند گران­تر تمام می­شود.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم با مقایسه ویژگی­ها، ابزارها و خدمات این دو پلتفرم به شما در انتخابی بهتر و آگاهانه­ تر کمکی هر چند ناچیز کرده باشیم.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها