تحویل سفارشات در تاریخ ۲۹ و ۱ انجام نمیشود (‌بجز محصولات تحویل آنی)همچنین پشتیبانی در ایام تعطیل از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

ساند کلود یا اسپاتیفای؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

در این مطلب از Account 4 All قصد داریم به مقایسه دو سرویس Spotify و ساند کلود پرداخته و ببینیم کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

از سرویس ساندکلود استفاده کنیم یا اسپاتیفای

اگر از جمله علاقمندان به دنیای موزیک باشید، مسلما سرویس‌ های فعال در حوزه استریم در این زمینه را می‌ شناسید که اسپاتیفای و ساند کلود را میتوان از جمله عناوینی به حساب آورد که نامی برای خود در این حوزه دست و پا کرده‌ اند. در ادامه مطلب قصد داریم هر یک از سرویس‌ های یاد شده را به صورت جداگانه بررسی کرده و ببینیم ساند کلود یا اسپاتیفای کدام یک از آنها از امکانات بهتری در مقایسه با دیگری برخوردار است.

به عنوان اولین گزینه، به سراغ اسپاتیفای میرویم.

مقایسه اسپاتیفای و سانکلود

 

اسپاتیفای چیست؟

همان طور اشاره کردیم، Spotify یک پلتفرم استریم موسیقی به صورت آنلاین است که کار خود را از سال ۲۰۰۶ به صورت رسمی آغاز کرد. در حال حاضر، تعداد کاربران این پلتفرم به بیش از ۱۸۰ میلیون نفر میرسد و تعداد موزیک‌ ها نیز از عدد ۴۰ میلیون عبور کرده است که این موارد، مربوط به ۲ میلیون هنرمند می‌ شود.

به صورت پیش فرض شما می‌ توانید از نسخه رایگان Spotify استفاده کنید، اما در لابه لای موزیک‌ های در حال پخش شاهد تبلیغات آزار دهنده‌ ای خواهید بود. همین موضوع می‌ تواند شما را به سمت خرید اکانت اسپاتیفای پریمیوم سوق دهد. در ادامه مزایا و معایت اسپاتیفای را شرح می دهیم.

مزایای اسپاتیفای

به عنوان مزایای اسپاتیفای می‌ توانیم به موارد زیر اشاره کنیم و توضیحات کوتاهی نیز همراه هر یک از آنها خواهیم آورد:

استفاده آسان

اگر از جمله کاربران Spotify باشید، مطمئنا متوجه رابط کاربری ساده و روان آن روی هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ شده‌ اید. به این ترتیب کاربران بدون هیچ درگیری و سردرگمی می‌ توانند موزیک‌ های دلخواه خود را گوش دهند. فقط کافی است برنامه را دانلود و نصب کرده و وارد آن شوید. به این ترتیب همه چیز در اختیارتان خواهد بود.

دیتابیس کامل

با خرید اشتراک اسپاتیفای شما به انبوهی از موزیک‌ های روز دنیای یا حتی آثار قدیمی دسترسی خواهید داشت و به این ترتیب میتوان گفت این پلتفرم، یکی از کامل ترین پایگاه‌ های داده را درون خود جای داده است. بسیاری از هنرمندان به خاطر معتبر بوده این سیستم ترجیح می‌ دهند تا آثار جدید خود را ابتدا از این طریق به گوش علاقمندان و طرفداران خود برسانند.

شبکه اجتماعی قدرتمند

شما می‌ توانید با دنبال کردن دوستان خود، آهنگ‌ های جدیدی که آنها گوش میکنند را مشاهده کرده و در صورت تمایل شما نیز آنها را گوش دهید. از سوی دیگر قابلیت ساخت پلی لیست‌ های گروهی به شما این امکان را میدهد که با دوستان یا آشنایان خود به صورت مشترک به ساخت پلی لیست‌ های جذاب بپردازید. به این ترتیب شما میتوانید با چند دوست خود که سلیقه‌تان مشترک است، پلی لیستی را ایجاد کرده و هر زمان که با هم بودید، این موزیک‌ ها را پخش کرده و همگی از آنها لذت ببرید.

سیستم فوق العاده هوشمند پیشنهاد موزیک

در کنار امکان به اشتراک گذاری یا ساخت پلی لیست مشترک، اسپاتیفای از قابلیت پیشنهاد پلی لیست نیز برخوردار است که از این طریق می‌ توانید با موزیک‌ های جدید و آثار خوانندگان دیگر نیز به آسانی آشنا شوید. اغلب این پیشنهادات وابسته به موزیک‌ ها و ژانرهایی است که به آنها گوش می‌ دهید.

قابلیت دانلود و پخش موزیک به صورت آفلاین

از جمله ویژگی های اسپاتیفای میتوان به امکان دانلود موزیک‌ ها اشاره کرد. به این ترتیب در شرایطی که به اینترنت دسترسی نداشته باشید، می‌ توانید آنها را به صورت آفلاین پخش کنید. البته این گزینه در حالت پریمیوم در دسترس شما خواهد بود و محدودیت ۱۰ هزار تایی نیز در این حوزه وجود دارد. به این ترتیب با خرید اشتراک پریمیوم اسپاتیفای، شما میتوانید تا ۱۰ هزار موزیک مختلف را دانلود کرده و به صورت آفلاین به آنها گوش دهید.

مقاله مرتبط: تفاوت اسپاتیفای و اسپاتیفای پریمیوم

معایب اسپاتیفای

در کنار نکات مثبت و ویژگی‌ های اسپاتیفای ، باید به معایب اسپاتیفای نیز اشاره کنیم:

محدودیت‌ های زیاد در نسخه رایگان

همان طور که اشاره کردیم، به صورت پیش فرض امکان استفاده از نسخه رایگان برای کاربران وجود دارد. اما این محدودیت‌ّ ها تا حدی است که کاربران مجبور به خرید نسخه پریمیوم خواهند شد. به عنوان یکی از این محدودیت‌ ها باید به پخش تبلیغات در میان آهنگ‌ ها اشاره کرد که در طولانی مدت شدیدا آزار دهنده خواهد بود.

همچنین در نسخه موبایل، امکان پخش موزیک به صورت دستی وجود نخواهد داشت و شما نمیتوانید آهنگ دلخواه‌تان را پخش کنید و باید با رد کردن موزیک‌ ها و پخش در حالت شافل، بالاخره به آهنگ دلخواه‌تان برسید. در حالت رایگان و در نسخه موبایل، کیفیت پخش موزیک‌ ها روی نرخ ۹۶ کیلوبیت بر ثانیه و در نسخه دسکتاپ نیز روی ۱۶۰ کیلوبیت بر ثانیه تنظیم شده است. این موضوع هنگام پخش آهنگ با تجهیزات صوتی معمولی آنچنان قابل درک نخواهد بود، اما اگر از تجهیزات یا هدفون‌ های حرفه‌ ای استفاده کنید، متوجه تفاوت‌ ها می‌ شوید.

حداقل پرداخت به هنرمندان

سیستم پرداخت اسپاتیفای یکی از مواردی است که شاکیان زیادی را با خود به همراه دارد. این پلتفرم در ازای هر ۱۰۰۰ استریم، تنها ۷ دلار به هنرمند پرداخت میکند که فوق العاده کم به نظر میرسد. البته رقبا نیز در این زمینه آنچنان پیشرفتی نداشته‌ اند، اما اسپاتیفای به عنوان یکی از پلتفرم‌ های فعال و پیشرو در این زمینه، باید عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

مقاله پیشنهادی:”آموزش نحوه انتقال پلی لیست اسپاتیفای به اپل موزیک

حالا به سراغ رقیب این سرویس استریم موزیک، یعنی ساند کلود می‌رویمساند کلود یا اسپاتیفای؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

ساند کلود چیست؟

Sound Cloudنام سرویس استریم موسیقی دیگری است که از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. تعداد کاربران این پلتفرم بیش از ۱۷۵ میلیون نفر اعلام شده است که این افراد، به بیش از ۱۸۰ میلیون آهنگ که توسط بیش از ۲۰ میلیون هنرمند ساخته شده، دسترسی خواهند داشت.

مانند اسپاتیفای، امکان استفاده از نسخه رایگان ساند کلود نیز وجود دارد، اما پلن‌ های پریمیوم مختلفی هم برای کاربران در نظر گرفته شده که در صورت تمایل، می‌ توانید آنها را تهیه و استفاده کنید. در ادامه مزایا و معایب ساند کلود را شرح میدهیم، با ما همراه باشید.

مزایای ساند کلود

مانند پلتفرم پیشین، ابتدا به سراغ مزایای ساند کلود میرویم.

قابلیت آپلود مستقیم موزیک توسط هنرمندان

به عنوان یکی از قابلیت ویژگی های ساند کلود، باید به امکان آپلود مستقیم آهنگ اشاره کرد. به این ترتیب هنرمندان می‌ توانند بدون نیاز به هیچ واسطه‌ ای، آثار خود را حتی با ساخت یک اکانت ساندكلود رایگان در این پلتفرم بارگزاری کنند.

حداقل محدودیت در نسخه رایگان ساند کلود

در پلن رایگان در مقایسه با اسپاتیفای، شاهد تبلیغات کمتری هستیم که این موضوع میتواند باعث خوشحالی کاربران نسخه رایگان شود. همچنین هنرمندان درصدی از هزینه‌ های ناشی از تبلیغات را به عنوان درآمد دریافت می‌ کنند که این موضوع در نوع خود بسیار جالب است! شما به عنوان یک هنرمند در آغاز کار خود، می‌ توانید تا ۱۸۰ دقیقه از آثار خود را به صورت رایگان در ساند کلود آپلود کنید.

شبکه اجتماعی قدرتمند

Sound Cloud را میتوان یک شبکه اجتماعی به حساب آورد که از قابلیت فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن یا حتی باز نشر موزیک‌ ها برخوردار است. ویژگی Repost به عنوان یکی از کاربردی ترین قابلیت های ساند کلود عملکردی مانند ریتوییت در توییتر داشته و به شما این امکان را میدهد تا موزیک‌ ها و آثار دیگران را در صفحه شخصی خود با دیگران به اشتراک بگذارید.

به این ترتیب موزیک‌ ها بیش از پیش میان افراد جامعه پخش و شنیده میشود و ممکن است در مدت کوتاهی از زمان عرضه، به گوش میلیون‌ ها نفر برسد. این موضوع باعث می‌ شود تا افراد مختلف هیجان بیشتری برای فعالیت در آن داشته باشند که سود حاصل از این اقدامات هم در جیب شخص کاربر می‌ رود و هم در جیب هنرمندانی که صاحب اثر هستند.

قابلیت به اشتراک گذاری خصوص آهنگ‌ ها

به عنوان یکی دیگر از امکانات ساند کلود میتوان به آپلود و اشتراک گذاری آهنگ‌ ها به صورت شخصی با دیگران از طریق لینک اختصاصی اشاره کرد. اگر شما نیز در حوزه موزیک فعالیت می‌ کنید و می‌‌ خواهید آثار جدید خود را برای مذاکره با اسپانسر یا تهیه کننده‌ های موزیک در اختیارشان بگذارید، این ویژگی شدیدا برای‌تان کاربردی خواهد بود.

معایب ساند کلود

در ادامه به معایب ساند کلود نیز اشاره کنیم.

در دسترس نبودن قابلیت پخش آفلاین

متأسفانه مانند اسپاتیفای، امکان دانلود و پخش آنها به صورت آفلاین در نظر گرفته نشده است و شما همواره برای گوش دادن به موزیک، باید به اینترنت دسترسی داشته باشید.

قابلیت کسب درآمد برای کاربران نسخه رایگان فراهم نیست

تا زمانی که اشتراک این سرویس استریم موزیک را خریداری نکنید، نمیتوانید از طریق انتشار آهنگ‌ های خود کسب درآمد کنید. با وجود این که اشتراک‌ های این سرویس قابلیت‌ های ویژه‌ ای را در اختیار شما می‌ گذارد، اما این که کاربران برای کسب درآمد محکوم به خرید اشتراک ساند کلود هستند موضوع آنچنان جالبی به نظر نمیرسد.

کیفیت نه چندان بالای موزیک‌ ها در ساند کلود

بالاترین کیفیت پخش آهنگ‌ها در این پلتفرم روی نرخ ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه تنظیم شده که متأسفانه از حالت رایگان اسپاتیفای (در نسخه دسکتاپ) نیز پایین‌تر است. پس اگر نسخه رایگان پلتفرم رقیب شما را راضی نمی‌ کند، به هیچ عنوان روی ساندکلود نمی‌ توانید حساب باز کنید. البته بسیاری از کاربران متوجه این موضوع نشده و حتی تفاوت کیفیت ۱۲۸ و ۳۲۰ کیلوبیت بر ثانیه‌ را متوجه نمیشوند. لذا این موضوع نمیتواند آنچنان که باید و شاید روی انتخاب این دسته از افراد تأثیر بگذارد.

مشخص نبودن سیاست‌ ها

اگر از جمله کاربران این سیستم باشید، ممکن است بدانید که در سال ۲۰۱۷، حدود ۴۰ درصد از کارمندان ساند کلود تعدیل و دفاتر آن در لندن و سانفرانسیسکو برای همیشه بسته شد. همین موضوع باعث می‌ شود تا آینده نامعلومی پیش روی این پلتفرم موزیک قرار گیرد و ظاهرا درآمد ها با هزینه های که آنها برای فعال نگه داشتن این سرویس نیاز دارند، جور در نمی آید.

جمع بندی درباره  انتخاب ساند کلود یا اسپاتیفای

 در این مطلب سعی کردیم به مقایسه SPOTIFY و SOUNDCLOUD به پردازیم. تا شما بتوانید بین ساند کلود یا اسپاتیفای یک کدام را راحت تر انتخاب  کنید. با تمام این تفاسیر، به نظر می‌ رسد که پلتفرم اسپاتیفای برای افرادی که تمایل بیشتری به شنیدن موزیک‌ های روز دنیا دارند، گزینه بهتری به حساب می‌ آید. دیتابیس این سرویس استریم بسیار غنی بوده و اگر اشتراک آن را خریداری کنید، می‌ توانید یکی از بهترین تجربه‌ ها از دنیای موزیک را داشته باشید.

البته هنرمندان زیرزمینی و افرادی که در حوزه هیپ هاپ یا الکترونیک فعالیت می‌ کنند، اغلب ترجیح می‌ دهند تا از ساند کلود استفاده کنند و با توجه به افزایش روز افزون افراد فعال در این زمینه، به نظر می‌ رسد که می‌ توانیم آینده درخشانی را پیش روی ساند کلود ببینیم.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها