پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

چگونگی فعال کردن تیک آبی در توییتر

توییتر یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا است که توانسته جای خود را در مهم‌ترین رخدادها و رویدادهای جهانی پیدا کند. ویژگی‌های منحصربفرد این شبکه اجتماعی محبوب مانند توییت‌های ۲۸۰ کاراکتری، امکان دنبال کردن افراد و شخصیت‌های مشهور و … از مهم‌ترین عواملی است که سبب شده این شبکه مخاطبان بسیاری داشته باشد.

با این وصف یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این پلتفرم، توییتر بلو یا تیک آبی توییتر است که در این مقاله به طور مفصل به مزایا و ویژگی‌های آن و همچنین چگونگی فعال کردن تیک آبی در توییتر خواهیم پرداخت.

 

لازمه گرفتن تیک آبی توییتر

فعال کردن تیک آبی در توییتر

تیک آبی در توییتر یک نشان منحصر به فرد است که نشان از تایید حساب کاربری توییتر دارد. در واقع تایید توییتر به این معنی است که صاحب این حساب کاربری، واقعی است و این حساب به شخص خاصی تعلق دارد.

اما در حال حاضر، تیک آبی در توییتر فقط به اشخاص یا سازمان‌هایی که شهرت و شناخت کافی دارند، مانند شخصیت‌های مشهور، سیاستمداران، کسب و کارهای برتر و شناخته‌شده و سازمان‌های بزرگ اختصاص داده می‌شود.

به‌طور کلی تیک آبی در توییتر به دو صورت به حساب‌های کاربری مختلف اختصاص داده می‌شود:

در حساب‌های فردی، توییتر از شواهد متعددی برای تأیید هویت استفاده می‌کند؛ مانند تاریخ تولد، شماره تلفن، ایمیل و غیره. چنانچه این شواهد تأیید هویت کافی نباشند، توییتر ممکن است از مدارک شناسایی مانند کارت شناسایی یا گواهی‌نامه نیز بهره ببرد.

در حساب‌های شرکتی یا سازمانی، توییتر به دنبال تایید ثبت‌نام شرکت یا سازمان است. برای این کار، توییتر ممکن است از مدارکی مانند گواهی‌نامه‌های تجاری، لیست کارکنان و مدیران و سایر مدارکی که ثبت‌نام شرکت را تأیید می‌کنند، استفاده کند.

در نهایت با توجه به این روند باید گفت تیک آبی در توییتر به عنوان یک نشان اعتماد در این شبکه اجتماعی مطرح است. هدف اصلی این نشان نیز این است که کاربران مطمئن باشند حساب کاربری مورد نظر واقعی‌ست و توسط تیم توییتر تأیید شده است.

 

تفاوت‌ تیک آبی در نسخه پولی توییتر و تیک ‌آبی افراد مشهور

تفاوت‌ تیک آبی در نسخه پولی توییتر و تیک ‌آبی افراد مشهور

توییتر بلو (Twitter Blue) نسخه پولی پلتفرم توییتر است که در برخی کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، و کانادا در دسترسی است. این نسخه امکاناتی مانند ذخیره سفارشی، بازیابی پیام، محتوای اخبار فوق‌العاده، و موارد دیگر است. برای دریافت توییتر بلو، در درجه اول شما باید در کشوری که این نسخه در دسترس است، زندگی کنید و به صورت مستقیم از فروشگاه اپل یا گوگل پلی اقدام به خریداری آن نمایید.

برای بهره‌مندی از توییتر بلو مبلغ قابل توجهی برای اشتراک سالانه پرداخت می‌شود. درحال حاضر، این نسخه در ایران در دسترس نیست و باید دید چه زمانی در سایر کشورها از این نسخه رونمایی خواهد شد.

با این وصف پر واضح است که تیک آبی حساب توییتری مشاهیر با تیک آبی در نسخه پولی توییتر متفاوت است. تیک آبی برای افراد مشهور یا پرکاربرد توییتر، نشانگر اعتبار حساب‌های این افراد است که توسط توییتر تأیید شده‌اند، برای نمونه، حساب‌های افراد مشهور، سیاستمداران، رسانه‌ها و شرکت های بزرگ دارای تیک آبی هستند.

از این رو می‌توان گفت تفاوت اصلی بین تیک آبی نسخه پولی توییتر و تیک آبی حساب افراد مشهور در توییتر در این است که نسخه پولی ارائه دهنده ابزارهای دقیق و ویژگی‌های خاص برای تحلیل توییت‌های کاربران است، در حالی که تیک آبی سلبریتی‌ها برای تأیید هویت یا اعتبار حساب‌های توییتری، به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

تیک آبی در نسخه پولی توییتر به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند با اطمینان از صحت محتوایی که این حساب‌ها منتشر می‌کنند، استفاده کنند. در مقابل، وجود تیک آبی در صفحات افراد مشهور، به این حقیقت اشاره دارد که این حساب‌ها واقعی هستند و همان شخصیت حقیقی یا حقوقی هستند که ادعا می‌کنند.

 

نحوه وریفای کردن توییتر بلو

نحوه وریفای کردن توییتر بلو

همان‌طور که گفته شد وریفای کردن حساب توییتر به معنای تأیید هویت حساب کاربری توییتر شما توسط تیم توییتر است. بر این اساس بلو وریفای یا احراز هویت تیک آبی یعنی توییتر حساب شما را به عنوان یک حساب تأیید شده شناخته و به آن علامت تیک آبی را اختصاص داده است.

برای وریفای کردن حساب توییتر بلو، شما باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

نحوه فعال کردن تیک آبی در توییتر

مزایای تیک آبی توییتر

برای فعال کردن تیک آبی در توییتر، باید ابتدا مدارک و مستنداتی را که نشان دهنده هویت و شناسایی شما است، جمع آوری کنید. سپس به صفحه تقاضای تیک آبی در توییتر Twitter Verification Request Page بروید و بر اساس راهنمایی‌های ارائه شده، مستندات خود را بارگذاری کنید.

آنگاه منتظر بمانید تا توییتر درخواست شما را بررسی کند. توجه کنید که این فرایند ممکن است چند هفته طول بکشد. بعد از بررسی درخواست شما، توییتر به شما اطلاع خواهد داد که آیا درخواست شما قبول شده است یا خیر. در صورت پذیرفته شدن درخواست شما، تیک آبی، روی حساب توییتر شما فعال خواهد شد.

 

مزایای فعال کردن تیک آبی در توییتر

اصولا فعال کردن تیک آبی در توییتر برای صاحبان حساب‌های کاربری مزایای مختلفی دارد که در این بخش مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

ارتباط بیش‌تر:

توییتر بلو به شما اجازه می‌دهد ارتباطات خود را در شبکه اجتماعی توییتر به دلیل اعتمادسازی بیش‌تر مخاطبان، گسترده‌تر کنید.

چگونگی فعال کردن تیک آبی در توییتر

 

شبکه سازی:

توییتر بلو به شما این امکان را می‌دهد تا با دوستان، خانواده و هر کس دیگری که علاقه دارید، در ارتباط باشید و بتوانید شبکه‌ای از علاقمندی‌های خودتان برای ارتباط بسازید.

چگونگی فعال کردن تیک آبی در توییتر

فعالیت در دنیای تجارت:

با استفاده از فعال کردن تیک آبی در توییتر یا همان توییتر بلو، شما می‌توانید به عنوان یک شخص حقوقی یا حتی یک شخص حقیقی، در دنیای تجارت فعالیت داشته باشید و خدمات و محصولات‌تان را به مشتریان ارائه دهید.

تبلیغات:

توییتر بلو به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت ارزان و ساده پروسه‌های تبلیغاتی خود را در این شبکه اجتماعی اجرا کنید.

فرصت‌های شغلی:

با استفاده از توییتر بلو، و گسترده شدن ارتباطات‌ در این پلتفرم، می‌توانید در ارتباط با شرکت‌ها و موسسات مختلف، فرصت‌های شغلی مختلفی پیدا کنید.

فرصت‌های شغلی در توییتر بلو

پشتیبانی مشتریان:

شرکت‌ها و تجارت‌های کوچک از توییتر بلو به عنوان یک پل ارتباطی با مشتریان خود استفاده می‌کنند و پشتیبانی و خدمات خود را از این طریق بهبود می‌بخشند.

به اشتراک‌گذاری مطالب و ایده‌ها:

با استفاده از توییتر بلو، و ایجاد اعتماد نزد مخاطبان حساب کاربری شما، مطالب مختلف را با دیگران به اشتراک بگذارید و به کمک نقد و بررسی‌های مخاطبان‌تان، برای پیشرفت کار خود برنامه‌ریزی کنید.

 

 

جمع‌بندی

به دلیل اینکه توییتر به یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا تبدیل شده است، مهم است که کاربران آن با برخی مفاهیم و ویژگی‌های اساسی این پلتفرم آشنایی داشته باشند. در این مقاله، به بررسی دقیق‌تر توییتر بلو یا فعال کردن تیک آبی در توییتر پرداخته‌ایم.

قابلیت‌های منحصربفرد توییتر بلو، به کاربران این امکان را می‌دهد تا مخاطبان‌شان آن‌ها را در بین هزاران حساب کاربری دیگر پیدا کنند، بنابراین اگر از توییتر استفاده می‌کنید بهتر است در مورد تیک آبی نیز آگاهی داشته باشید. در این مقاله همچنین چگونگی فعال کردن تیک آبی توییتر شرح داده شده است. برای خرید اکانت توییتر بلو، می‌توانید از طریق account4all اقدام بفرمایید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها