پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

نحوه پخش Netflix با فرمت 4K

یکی از ویژگی های مهم سرویس پخش اینترنتی نتفلیکس، پخش فیلم و سریال ها به صورت 4k یا Ultra HD است. اما نحوه پخش Netflix با فرمت 4K ، شرایطی دارد که با رعایت آن­ها، بدون شک از آنچه که می­بینید لذت خواهید برد. اما برای تماشای Netflix در 4K باید چه کارهایی انجام دهیم؟

 نحوه پخش Netflix با فرمت 4K چگونه است؟

برای تماشای Netflix در 4K ، اگر اشتراک نتفلیکس را خریداری کرده اید و یک تلوزیون 4K یا همان Ultra HD دارید، تقریبا آماده اید. اما باید به چند نکته دقت کنید:

تلوزیون شما باید هوشمند باشد:

جهت استفاده از سرویس نتفلیکس بر روی تلوزیون، باید از یک تلوزیون هوشمند استفاده کنید. اما هوشمند؟ منظور از تلوزیون هوشمند، قابلیت اتصال به اینترنت و نصب برنامه نتفلیکس یا برنامه های دیگر است. خوشبختانه اکثر تلوزیون های امروزی هوشمند هستند.

تلوزیون شما باید از HEVC پشتیبانی کند:

HEVC یک روش برای فشرده سازی فیلم ها در اینترنت است. برای آپلود و دانلود فیلم های 4K به صورت معمولی، باید حجم زیادی از اینترنت را مصرف کرد. برای حل این مشکل، با روش HEVC فیلم ها را فشرده سازی می ­شود. به همین دلیل، تلوزیون شما برای پخش Netflix در 4K ، علاوه بر هوشمند بودن باید از این تکنولوژی نیز پشتبیبانی کند.

خرید اکانت پرمیوم Netflix :

جهت استفاده از پخش Netflix با فرمت 4K یا Ultra HD نتفلیکس، باید حتما اکانت پرمیوم آن را خریداری کرده باشید چرا که تنها در این اکانت کیفیت 4K وجود دارد.

 جهت خرید اکانت نتفلیکس کلیک کنید.

پخش 4k در نتفلیکس
برای پخش Netflix با فرمت 4K ، باید اکانت پرمیوم نتفلیکس را خریداری کرده باشید.

 

اینترنت پر سرعت:

آخرین چیزی که برای پخش Ultra HD فیلم ها نیاز دارید، یک اینترنت پرسرعت و پایدار با سرعت 25mbps است. البته باید اشاره کرد که با سرعت کمتر نیز پخش Netflix در 4k ممکن است اما این امکان وجود دارد که گاهی فیلم قطع و وصل شود و یا گاهی کیفیت پایین بیاید.

مقاله پیشنهادی:” معرفی بهترین سرویس های استریم فیلم

راه حل هایی برای تنظیم کیفیت ویدیو در پرمیوم نتفلیکس

برای تنظیم کیفیت ویدیو در نتفلیکس پرمیوم، اولین قدم بررسی تنظیمات حساب کاربری است. با ورود به حساب خود و مراجعه به بخش “تنظیمات پخش”، می توانید کیفیت را بین گزینه های مختلف تنظیم کنید. 

همچنین، بررسی تنظیمات دستگاه مورد استفاده برای تماشای نتفلیکس اهمیت دارد. اطمینان از کافی بودن سرعت اینترنت برای پخش با کیفیت بالا (حداقل 5 مگابیت بر ثانیه برای HD و 25 مگابیت بر ثانیه برای Ultra HD) نیز ضروری است.

 اگر از مرورگر وب استفاده می کنید، به روز بودن آن و فعال بودن HTML5 را بررسی کنید. پاک کردن کش مرورگر نیز می تواند به بهبود کیفیت پخش کمک کند.

علاوه بر این، بهینه سازی اتصال شبکه می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. اگر از Wi-Fi استفاده می کنید، بررسی کیفیت اتصال و در صورت امکان استفاده از اتصال سیمی توصیه می شود.

 اطمینان از قابلیت دستگاه برای پخش محتوا با کیفیت مورد نظر نیز مهم است. همچنین، توجه به زمان تماشا می تواند مؤثر باشد، زیرا در ساعات اوج ترافیک، ممکن است کیفیت کاهش یابد. تماشا در ساعات کم ترافیک می تواند به بهبود کیفیت کمک کند. با رعایت این نکات، می توانید بهترین تجربه تماشا را در نتفلیکس پرمیوم داشته باشید.

رفع عدم پخش Netflix در 4K در ویندوز 11

در مورد رفع مشکل عدم پخش Netflix در 4K در ویندوز 11، چندین راه حل وجود دارد. اول، مطمئن شوید که سیستم شما حداقل الزامات سخت افزاری از جمله پردازنده نسل هفتم اینتل یا بالاتر، کارت گرافیک سازگار با HDCP 2.2، و نمایشگر 4K را دارد. 

سپس، مطمئن شوید که درایورهای گرافیکی شما به روز هستند. بعد، بررسی کنید که HEVC Video Extension از Microsoft Store نصب شده باشد. این کرک برای پخش محتوای 4K ضروری است. همچنین، مطمئن شوید که در تنظیمات نمایش ویندوز، رزولوشن 4K انتخاب شده است.

از مرورگر Microsoft Edge یا برنامه رسمی Netflix استفاده کنید، زیرا این ها بهترین پشتیبانی را از پخش 4K دارند. در تنظیمات حساب Netflix خود، مطمئن شوید که طرح اشتراک شما شامل محتوای 4K است و تنظیمات کیفیت پخش را روی “بالا” قرار دهید.

 اگر همچنان مشکل دارید، می توانید از ابزار Netflix Test Pattern استفاده کنید تا ببینید آیا سیستم شما قادر به پخش 4K است یا خیر. در نهایت، اگر از کابل HDMI استفاده می کنید، مطمئن شوید که از نوع High Speed یا Ultra High Speed است که از HDCP 2.2 پشتیبانی می کند.

چگونه محتوای 4K نتفلیکس را پیدا و پخش کنیم؟

داشتن اکانت پرمیوم نتفلیکس به این معنا نیست که می­توانید همه محتوای آن را به صورت Ultra HD تماشا کنید زیرا تنها تعدادی از آن ها با این کیفیت نمایش داده می­شوند. باید گفت که نتفلیکس همیشه محتواهای جدید 4K رو نمایش نمی­دهد. برای دیدن تمام محتوای 4K سرویس نتفلکیس، میتوانید سرچ کلمه 4K  یا UHD را در قسمت سرچ نتفلیکس است.

پخش 4k در نتفلیکس
برای دیدن تمام محتوای 4K نتفلیکس، میتوانید کلمه 4K یا UHD را در قسمت سرچ، کپی کنید.

برای پخش محتوای مورد نظر، کافیست روی آن کلیک کرده و گزینه پخش (Play) را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نتفلیکس با توجه به سرعت اینترنت شما، کیفیت را تغییر می ­دهد.

علاوه بر پلتفرم نتفلیکیس اکانت فور ال برای دیدن فیلم و سریال های بدون سانسور پلتفرم یوتیوب را به شما پیشنهاد میدهد.

برای کسب اطلاعات لازم این پلتفرم و شرایط اشتراک های آن میتوانید از طریق لینک خرید اکانت youtube premium اقدام کنید .

 

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها