پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

روش دریافت مدرک از کورسرا و اعتبار سنجی این مدارک

 

شیوخ‌ی دریافت مدرک از کورسرا

آموزش همگانی در عصر اینترنت زمین تا آسمان با آموزشی که حتی پدر و مادرهای جوان‌های دهه هفتاد و هشتاد به خود دیده‌اند متفاوت است. البته این به این معنا نیست که آموزش همگانی و سنتی کاملاً ارزش خود را از دست داده است؛ اما حداقل دیگر تنها انتخاب پیش روی پدر و مادرها و دانش‌آموزان نیست.

گسترش روزافزون انواع مختلف ارتباطات اینترنتی و به همراه آن پیشرفت و توسعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای رومیزی و قابل‌حمل می‌تواند به‌راحتی و در آینده‌ای نه چندان دور حتی معتبرترین و باسابقه‌ترین مؤسسات و نهادهای آموزشی فعلی را به چالش بکشد و متحول کند. این روزها با وجود پلتفرم‌های آنلاین آموزشی معتبر و متعددی که در سال‌های اخیر برای خود نامی دست‌وپا کرده‌اند دیگر هیچ بهانه‌ای برای فرار از درس و دانشگاه وجود ندارد.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از برترین و معتبرترین پلتفرم‌های  آموزش آنلاین جهان که بیشتر شما به طور حتم نام آن را شنیده‌اید، آشنا کنیم.

آیا مدارک کورسرا معتبر هستند؟

کورسرا چیست؟

کورسرا یک پلتفرم آموزش آنلاین است که در سال 2012 توسط تعدادی از استادان دانشگاه استنفورد در آمریکا تأسیس شد. دفتر مرکزی این در شهر کالیفرنیا قرار دارد و سه شعبه دیگر آن در شهرهای لندن، نیویورک و گورگان هند واقع شده است.

طبق آمار به‌دست‌آمده در سال 2021 این دانشگاه دارای بیش از 90 میلیون دانشجو است که توسط حدود 2000 کارمند و با همکاری و هدایت بیش از 200 دانشگاه برتر دنیا اداره می‌شود و درآمد سالانه آن در سال 2020 چیزی در حدود 300 میلیون دلار بوده است.

ویژگی‌های کورسرا

دوره‌های کورسرا تحت‌نظر دانشگاه‌ها و کمپانی‌های بزرگ دنیا ارائه و تدریس می‌شوند. دانشگاه‌هایی مثل پرینستون، استنفورد و ییل و کمپانی‌های بزرگی مثل آی‌بی‌ام، گوگل، مایکروسافت و دیپ‌لرنینگ  و به بیش از 40 زبان در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرند.

دوره‌های کورسرا به دودسته کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند که هر کدام مسیر یادگیری و تکالیف خاص خود را دارند و کلیه اطلاعات مربوط به آن مانند مدت‌زمان دوره، برنامه آموزشی و استاد ارائه‌دهنده درس را می‌توان در صفحه معرفی دوره، مشاهده و بعد از اتمام دوره مدرک معادل آن را از کورسرا دریافت کرد.

بهترین دوره‌های آموزشی کورسرا

معرفی بهترین دوره‌های آموزشی کورسرا

آیا کورسرا رایگان است؟

دوره‌های رایگان کورسرا بیشتر در زمینه علوم اجتماعی، بهداشت و بعضاً کسب‌وکار و دوره‌های غیررایگان آن بیشتر در رشته‌های تخصصی و تکنیکی‌تر مثل علوم داده، کامپیوتر، فیزیکی و مهندسی ارائه می‌شوند.

انواع دوره‌های آموزشی کورسرا

دوره‌های کورسرا با توجه به نیازهای دوره و دانشجو به چندین شکل مختلف ارائه می‌شود:

روش دریافت مدارک کورسرا

  1. پرداخت هزینه مدرک دوره هنگام ثبت‌نام
  2. پرداخت هزینه مدرک بعد از گذراندن دوره

شما 180 روز بعد از پرداخت یا 180 روز بعد از شروع دوره فرصت دارید که دوره یا پروژه را به اتمام رسانده و مدرک خود را دریافت کنید. البته مهلت دریافت مدرک می‌تواند بسته به نوع دوره آموزشی متغیر باشد.

برای مشاهده یا دانلود مدرک خود باید بعد از پایان دوره و پرداخت به بخش Accomplishment حساب کاربری و  سپس بخش Completed Courses مراجعه کرده و مدرک خود را دریافت کنید.

لازم به ذکر است که قبل از دریافت مدرک باید مراحل احراز هویت را انجام داده باشید.

 

 

اعتبار مدارک کورسرا

اعتبار مدارک کورسرا

کورسرا از زمان تأسیس تا کنون به حدود 113 میلیون نفر خدمات آموزشی ارائه داده است و مدارک و دوره‌های آن مورد تأیید بیش از 275 دانشگاه و کمپانی معتبر مانند پرینستون، ییل، دانشگاه میشیگان، آی‌بی‌ام، گوگل و بسیاری دیگر قرار دارد. در واقع این دانشگاه و کمپانی‌ها هستند که ارزش مدرک و گواهینامه هر دوره را  تعیین می‌کنند.

هزینه مدارک و دوره‌های کورسرا چقدر است؟

پرداخت هزینه هر دوره به‌صورت تکی می‌تواند بسیار گران تمام شود، به‌خصوص اگر دوره طولانی‌تر باشد و در این صورت هزینه هر دوره می‌تواند از 60 تا 300 دلار (بسته به نوع و مدت آن) افزایش پیدا کند.

بهترین و ارزان‌ترین روش استفاده از این پلتفرم آموزشی خرید اشتراک ماهانه یا سالانه  کورسرا پلاس (Coursera Plus) است که با خرید آن شما در طول مدت اشتراک به بیش از هزاران دوره و گواهینامه باکیفیت این سایت دسترسی خواهید داشت.

مزایای دریافت مدرک از کورسرا

مزایای دریافت مدارک کورسرا

  1. ارتقای موقعیت شغلی و تحصیلی شما در مقایسه با دیگران
  2. نشان‌دادن عزم شما در صرف وقت و هزینه برای کسب مهارت‌های بیشتر
  3. بالابردن ارزش شما در بازار کار
  4. کسب در آمد از طریق دستیابی به شغل بهتر
  5. امکان کسب نمره بالاتر در آزمون‌های مهاجرتی

سخن آخر

کورسرا یکی از معتبرترین و بهترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین برای یادگیری و دریافت یک مدرک معتبر آموزشی است. مدارک معتبر و مهارت‌های کسب شده در کورسرا می‌تواند به‌عنوان یک نقطه عطف در رزومه کاری شما ثبت شود.

در پایان توصیه ما این است که اگر قصد مهاجرت یا کار در یک کشور دیگر را دارید و می‌خواهید رزومه کاری و تحصیلی خود را پربارتر کنید و یا اینکه دوره و گواهینامه موردنظر شما در دانشگاه یا کشور محل اقامت شما وجود ندارد می‌توانید با خیال راحت و بدون استرس، نگرانی و صرف هزینه‌های سرسام‌آور با استفاده از پلتفرم آموزش آنلاین کورسرا به اهداف خود برسید.

این پلتفرم آموزشی از طریق خرید اکانت کورسرا و در اکانت فور آل برای ارائه به کاربران ایرانی در دسترس می‌باشد.

 

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها