پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

آموزش استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز

آموزش استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوزگوشی‌های آیفون شرکت اپل به کارایی، زیبایی و کیفیت بی‌نظیرشان معروف هستند؛ اما مشکل اینجاست که همه آیفون دارها از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای مک اپل استفاده نمی‌کنند و سازگاری بالای ویندوز با اکثر نرم‌افزارها را به سیستم عامل بسته شرکت اپل ترجیح می‌دهند.

درست است که سرویس اپل موزیک به معمولا در سخت افزارها  نرم افزارهای بهتر و روان تر اجرا می شوند؛ اما اپل در سال‌های اخیر با همکاری شرکت‌های رقیب مثل مایکروسافت و گوگل موفق به ارائه نسخه‌های ویندوزی و اندرویدی قابل قبولی از نرم افزارهای خود شده است که باعث بالارفتن فروش و محبوبیت این شرکت در میان کاربران شده است.

ما در این پست می خواهیم راه های مختلف دسترسی به سرویس اپل موزیک در سیستم عامل ویندوز را به شما معرفی کنیم.

معرفی سرویس اپل موزیک

هر چند سرویس پخش آنلاین موسیقی شرکت اپل یعنی اپل موزیک کار خود را کمی دیر شروع کرد؛ اما به دلیل امکاناتی مانند پلی لیست‌های بی‌شمار، ایستگاه‌های رادیویی پخش موسیقی محبوب و سازگاری عالی آن با دیگر دستگاه‌های اپل خیلی سریع جای خود را در میان دوستداران موسیقی باز کرد.

نسخه‌های اولیه اپل موزیک با استقبال چندان خوبی مواجه نشد؛ اما با به‌روزرسانی و طراحی بهتر توانست کاربران خود را راضی نگه دارد. در حال حاضر اپل موزیک با در دست داشتن بیش از 15 درصد بازار پخش آنلاین موسیقی تنها اسپاتیفای را جلوتر از خود می‌بیند.

سرویس پخش موسیقی اپل موزیک با ترکیب موسیقی‌های منتخب شما با آرشیو 90 میلیونی آهنگ‌ها، فهرست 30 هزار‌تایی پلی لیست‌ها، ایستگاه‌های رادیویی، شوهای تلویزیونی، فیلم‌ها و کلیپ‌های ویدئویی محصولی را ارائه کرده است که دل کندن از آن برای کاربران وفادار اپل بسیار مشکل است.

 

استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز

در حال حاضر سه روش برای گوش‌دادن به اپل موزیک در ویندوز وجود دارد:

  1. استفاده از نسخه تحت وب اپل موزیک
  2. نرم‌افزار ITunes
  3. نرم‌افزار Apple Music Preview

نسخه تحت وب

اپل یک نسخه تحت وب برای سرویس خود راه‌اندازی کرده است که کارکردی کاملاً شبیه به اپلیکیشن اپل موزیک دارد و مستقیماً از داخل مرورگر شما اجرا می‌شود. برای دسترسی به آن کافی است مرورگر محبوب خود را باز کرده و به آدرس Music.apple.com بروید.

آموزش استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز

حالا کافی است بعد از کلیک روی دکمه Sign In به اطلاعات اکانت خود را وارد کنید و بعد اعتبارسنجی با آیفون به‌راحتی مانند اپل موزیک از آن استفاده کنید.

استفاده از نسخه تحت وب راحت‌ترین راه استفاده از سرویس اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز و هر سیستم‌عامل دیگری است.

نرم‌افزار ITunes

روش بعدی دسترسی به سرویس اپل موزیک نصب برنامه ITunes است. البته اپل در سیستم‌عامل خود دیگر از این نرم‌افزار استفاده نمی‌کند؛ اما نسخه ویندوزی آن هنوز برای ویندوزهای 10 و 11 در دسترس است و به طور مرتب بروز رسانی می‌شود.

نرم‌افزار ITunes را می‌توانید مستقیماً از سایت اپل دانلود و نصب کنید؛ اما با دانلود آن از استور مایکروسافت نرم‌افزار به‌صورت خودکار و همراه با ویندوز به‌روزرسانی می‌شود و نیازی به آپدیت دستی آن نیست.

برای نصب نرم‌افزار ITunes باید به صفحه این آن در استور مایکروسافت رفته روی دکمه Get in store app کلیک کنید. با این کار شما برنامه استور ویندوز باز می‌شود. درصورتی‌که مرورگر از شما اجازه باز کردن استور ویندوز را خواست روی دکمه Open کلیک کنید تا صفحه ITunes باز شود.

آموزش استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز

در صفحه باز شده در ویندوز روی دکمه Get کلیک کنید تا برنامه دانلود شود و بعد آن را اجرا کنید.

بعد از باز شدن برنامه ابتدا روی منوی Account و سپس Sign In کلیک کرده و وارد اکانت خود شوید. در اینجا باید اپل آی دی و رمز عبور خود را وارد کنید.

آموزش استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز

البته دقت کنید که برای دانلود از استور مایکروسافت شما باید یک منطقه ویندوز خود را روی آمریکا بگذارید و آی پی خود را تغییر دهید و همچنین با ایمیل مایکروسافت خود که در سرویس‌هایی مثل Live.com یا Outlook.com ساخته‌اید در استور ویندوز لاگین کنید تا بتوانید به نرم‌افزارهای آن دسترسی داشته باشید.

نرم‌افزار

نرم‌افزار Apple Music Preview به‌تازگی از سوی مایکروسافت عرضه شده است و همان‌طور که اسمش پیداست تنها نسخه پیش‌نمایش آن عرضه شده است. این نرم‌افزار تنها روی ویندوز 11 کار می‌کند و هنوز مشکلاتی دارد که احتمالاً در به‌روزرسانی‌های آینده برطرف می‌شود.

آموزش استفاده از اپل موزیک در سیستم‌عامل ویندوز

این نرم‌افزار را می‌توانید مثل ITunes در ویندوز 11 با جستجو در استور مایکروسافت دانلود و نصب کنید.

نتیجه‌گیری

در حال حاضر بهترین راه کاربران سیستم‌عامل ویندوز برای دسترسی به سرویس اپل موزیک نرم‌افزار ITunes است. البته سرویس تحت وب هم به دلیل راحتی استفاده و عدم نیاز به نصب نرم افزار خاصی جذابیت خاص خود را دارد. برای خرید اشتراک اپل موزیک هم میتوانید روی لینک کلیک کنید و بعد از نصب برنامه حساب خود را شارژ کرده و از اپلیکیشن استفاده کنید.

در مورد نسخه پیش‌نمایش نرم‌افزار Apple Music باید گفت که این برنامه هنوز برای رسیدن به استاندارد برنامه‌های اپل راه زیادی در پیش دارد و برای استفاده راحت‌تر از آن باید منتظر به‌روزرسانی‌های بعدی مایکروسافت بمانیم.

 

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها