پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

گیفت کارت چیست؟ + کاربرد گیفت کارت و انواع آن

ممکن است تا به حال نام گیفت کارت به گوش‌ تان خورده باشد، اما ندانسته باشید یا کنجکاو شده باشید بدانید که گیفت کارت چیست ؟و چه کاربردی دارد. در این مطلب از Account4All قصد داریم با این موضوع به صورت کامل آشنا شویم. در ادامه با ما همراه شوید.

Gift Card در واقع نوعی کارت فیزیکی یا مجازی است که از طریق خرید آن، می‌ توانید اکانت خود را شارژ کرده و اقلامی مانند بازی یا اپلیکیشن را خریداری کرده یا پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای مانند خرید Gem یا مواردی از این قبیل را انجام دهید.

اگر به خاطر داشته باشید، چندین سال پیش کارت شارژ اپراتور های ایرانی درون مغازه‌ ها یافت می‌ شد (یا شاد هنوز هم می‌ شود) که با وارد کردن کد حک شده روی آنها، سیم کارت شما به مبلغ نوشته شده روی کارت شارژ می‌ شد و می‌ توانستید از طریق آن با دیگران در ارتباط باشید. گیفت کارت نیز چنین خصلتی داشته و به وسیله آن می‌ توانید اعتبار اکانت خود را افزایش دهید و به این ترتیب راه برای خرید کتاب، موزیک، اپلیکیشن، بازی یا انجام پرداخت‌ های درون برنامه‌ ای باز خواهد شد.

همان طور که می‌ دانید، گیفت (Gift) به معنای هدیه است و به این ترتیب امکان برگرداندن یا انتقال این اعتبار به دیگران وجود ندارد. شرکت‌ های مختلفی مانند اپل، گوگل، مایکروسافت، سونی یا آمازون در حال حاضر از جمله عناوین مشهور در این زمینه به حساب می‌ آیند که Gift Card های مخصوص به خود را در اختیار کاربرهای شان قرار می‌ دهند تا از طریق آن‌، بتوانند نیازهای خود را رفع و رجوع کنند.

در ادامه، با انواع گیفت کارت های هر یک از شرکت‌ های یاد شده و کاربرد گیفت کارت ها به صورت مجزا آشنا خواهیم شد.

گیفت کارت آیتونز

همان طور که اشاره شد، اپل یکی از پیشگامان در این عرصه به حساب می‌ آید که کارت‌ های هدیه آن با نام iTunes Gift Card شناسایی می‌ شود که برای انجام خرید ها از طریق آیتونز استور یا اپ استور کاربرد دارد. این کارت‌ های هدیه از طریق آیفون، آیپد یا محصولات مبتنی بر سیستم عامل مک قابل استفاده است.

گیفت کارت اپل

گیفت کارت‌ های اپل از ۲ دلار آغاز شده و تا ۱۰۰ دلار نیز ادامه پیدا می‌ کند. البته در برخی از فروشگاه‌ ها، ممکن است گیفت کارت ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ دلاری را نیز پیدا کنید.

استور کشور آمریکا معمولا محبوب ترین گزینه در این زمینه به حساب می‌ آید و به همین دلیل، گیفت کارت آمریکا در دنیا بسیار مشهور بوده و از اغلب کاربران، در تلاش هستند تا اکانت خود را روی آن تنظیم کرده و به این ترتیب Gift Card آمریکا را خریداری خواهند کرد.

کارت‌ های هدیه در نوع فیزیکی یا مجازی در دسترس کاربران خواهند بود که در صورت تمایل می‌ توانند از آنها استفاده کنند. اما در هنگام خرید باید نهایت دقت را به عمل آورید. چرا که متأسفانه این روزها گیفت کارت‌ های دزدی، کارت‌های هدیه که با فتوشاپ طراحی شده‌اند یا گیفت کارت هایی که از طریق کارت اعتباری دزدی خریداری شده‌اند بسیار زیاد شده است و خرید آنها می‌ تواند برای شما دردسرهای زیادی را به دنبال داشته باشد که از جمله این موارد می‌ توان به مسدود شدن اپل آیدی اشاره کرد و به این ترتیب دیگر امکان استفاده از اکانت‌ خود را نخواهید داشت.

گیفت کارت گوگل پلی

Google Play را می‌ توان بزرگ‌ترین فروشگاه محصولات اندرویدی به حساب آورد که برای خرید از آن، نیاز به کارت هدیه خواهید داشت. به این ترتیب تمامی اپلیکیشن‌ ها، بازی‌ ها یا سایر اقلام موجود در این استور از جمله خرید‌ های درون برنامه‌ ای از طریق گیفت کارت گوگل پلی انجام شدنی است.

گیفت کارت گوگل پلی

مانند اپل، کارت‌ های هدیه گوگل نیز از ۵ دلار آغاز شده و تا ۱۰۰ دلار ادامه پیدا می‌ کند. این کارت‌ ها نیز در دو حالت فیزیکی و مجازی در دسترس کاربران خواهد بود و البته برای خرید آنها، مراقب موارد سرقتی یا گیفت کارت‌ هایی که از طریق فتوشاپ طراحی شده و کد روی آنها وجود خارجی ندارد، باشید.

گیفت کارت پلی استیشن

یکی دیگر از انواع گیفت کارت به منظور دسترسی به بازی‌ های قرار گرفته در فروشگاه سونی که مخصوص کنسول PlayStation است، گیفت کارت پلی استیشن است. این گیفت کارت از ۱۰ دلار آغاز شده و تا ۱۰۰ دلار ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین شما می توانید برای خرید اکانت پلی استیشن پلاس به سایت account4all.ir مراجعه کنید.

گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت اسپاتیفای

اگر از جمله علاقمندان به دنیای موسیقی باشید، مطمئنا با سرویس استریم Spotify به صورت کامل آشنا هستید. با کارت‌ های هدیه اسپاتیفای می‌ توانید اکانت اسپاتیفای خود را شارژ کرده و به این ترتیب انبوهی از موسیقی، پادکست یا موزیک ویدئو های روز دنیا در دسترس شما خواهند بود. برای استفاده از این Gift Card ها به اکانت نیاز خواهید داشت که این کار را می‌ توانید از طریق ایمیل شخصی یا اکانت فیس بوک انجام دهید.

گیفت کارت ایکس باکس

اگر از جمله دارندگان کنسول ایکس باکس هستید، مطمئنا می‌ دانید که برای خرید بازی‌ ها به این کارت‌ های هدیه نیاز خواهید داشت که در مبالغ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۲۵ دلاری در بازار دیده می‌ شود.

مقاله مرتبط :”آموزش فعال‌ سازی Xbox Game Pass (گیم پس ایکس باکس)

البته اکانت‌ های گلد ایکس باکس نیز از سوی دیگر در دسترس هستند که در مدت‌ های ۱، ۳ و ۱۲ ماهه برای خرید ارائه شده است.

گیفت کارت ایکس باکس

گیفت کارت مایکروسافت

این کارت‌ های هدیه برای محصولاتی که به سیستم عامل ویندوز فون مجهز هستند، کاربرد خواهد داشت. به این ترتیب شما می‌ توانید مواردی که در آپ استور مایکروسافت قرار گرفته‌اند را از طریق این کارت‌ ها خریداری کنید.

 کاربرد گیفت کارت مایکروسافت نسخه آمریکا در کشور ما، بسیار زیاد است که در مبالغ ۱۰، ۱۵، ۲۵ و ۵۰ دلاری برای خرید در دسترس قرار گرفته است.

گیفت کارت استیم

کارت‌ های هدیه Steam برای گیمر ها به عنوان یک محصول با ارزش به حساب می‌ آید که به وسیله آن می‌ تواند خرید های مربوط به بازی‌ ها را انجام دهید.

سخن آخر

همانطور که گفته شد در این مطلب سعی کردیم به سؤال گیفت کارت چیست؟ پاسخ دهیم انواع گیفت کارت را معرفی و کاربرد هر یک را به طور کامل بررسی کردیم. امیدواریم از این مطلب لذت برده باشید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها