پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

پادکست های ویدئویی در Spotify

در این مقاله کوتاه ، به خبر اخیر درمورد پادکست های ویدئویی در Spotify میپردازیم. در چند سال اخیر، پادکست رشد چشم گیری داشته است. برنامه های زیادی که بیش تر با نام “پادگیر” شناخته می شود ساخته شده اند که مخصوص شنیدن پادکست ها هستند. از این رو، برنامه هایی دیگر مانند Spotify وارد این عرصه شده اند که شاید مخصوص شنیدن پادکست ها نباشند اما محبوبیت قابل توجهی بین شنوندگان پادکست داشته. حال اما این برنامه محبوب استریم موزیک و پادکست، یک گام فراتر برداشته و اخیرا از پخش پادکست های ویدئویی در Spotify رونمایی کرده است

حال Spotify از پادکست های ویدئویی نیز پشتیبانی می کند. البته فعلا تعداد پادکست های محدودی در اسپاتیفای به صورت ویدئویی حضور دارند و تنها تعدادی از پادکستر های معروف می توانند ویدئوی پادکست خود را در Spotify آپلود کنند. اینطور به نظر میرسد که در زمانی نسبتا نزدیک، همه پادکستر ها از این قابلیت برخوردار خواهند بود.

مزایای پادکست های ویدئویی در Spotify

از مزیت های پخش پادکست های ویدئویی در Spotify ، همگام سازی تصویر با فید صوتی پادکست است، در نتیجه شما می توانید پادکست مورد نظر را از هر جایی که قطع کرده اید ، دوباره گوش کنید و ببینید.
به گفته ی شرکت   Spotify، فعلا تمام کاربران اسپاتیفای، چه مشترکین اکانت های پرمیوم، چه مشترکین اکانت های عادی، میتوانند پادکست های ویدئویی در Spotify را مشاهده کنند. در حال حاضر، این قابلیت هم بر روی دسکتاپ و هم موبایل فعال است. اما اگر بعد از مدتی این قابلیت تنها در اکانت های پرمیوم Spotify قابل استفاده بود، میتوانید اکانت اسپاتیفای را خریداری کرد.

مقاله پیشنهادی:یوتیوب پریمیوم چیست؟”

این اتفاق قابل پیش بینی بود، میدانستیم که دیر یا زود از پادکست های ویدئویی در Spotify رونمایی می شود، چرا که در ماه می، اسپاتیفای با جو روگن( Joe Rogan) از معروف ترین پادکستر های دنیا که ویدئوی پادکست های خود را در یوتیوب به نمایش می گذارد، قراردادی بست. این قرار داد عملا کاربران را برای پخش پادکست های ویدئویی در Spotify آماده کرد. اسپاتیفای این قابلیت را ابتدا با دو پادکستر معروف با نام های زین حجازی( Zane Hijazi ) و هیت حسار( Heath Hussar ) از پادکست ( Zane and Heath: Unfiltered ) امتحان کرد که بازخورد خوبی داشته است.

مقاله پیشنهادی: “اپل موزیک یا اسپاتیفای؛ کدام یک انتخاب بهتری برای علاقمندان به موزیک است؟

قابلیت پخش پادکست های ویدئویی در Spotify
قابلیت پخش پادکست های ویدئویی در Spotify ابتدا با پادکست Zane and Heath: Unfiltered تست شد.
پخش پادکست های ویدئویی در Spotify به نوعی برای رقابت با یوتیوب است. به احتمال زیاد، اسپاتفیای برای جذب پادکستر ها، سخت گیری کمتری نسبت به YouTube انجام خواهد داد. البته احتمالا بیش تر پادکستر ها برای تبلیغ و بهره مندی از ترافیک جست و جو درگوگل،در هر دو فعالیت خواهند کرد. با این ویژگی جدید اسپاتیفای، این برنامه از بسیاری از پادگیر های دیگر محبوبیت بیش تری کسب خواهد کرد. به امید فعالیت ویدئویی پادکستر ها و پادکست های محبوب فارسی در Spotify.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها