پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

سرویس استریم اسپاتیفای چیست؟

سرویس استریم اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای یک سرویس استریم موسیقی آنلاین، کنسرت آنلاین، پخش فیلم و موزیک ویدئو و… است که از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها با میلیون‌ها شنونده در سرتاسر دنیاست. این اپلیکیشن روی تمامی سیستم‌ها قابل دسترسی است.

یکی از نکات اسپاتیفای ارائه سرویس‌های مختلفی است که در قالب‌های متفاوت با ویژگی‌های خاص به مخاطبان، هنرمندان و سایر شنوندگان ارائه می‌دهد. موزیک در اسپاتیفای از طریق عناوین مختلفی مثل هنرمند، آلبوم ناشر، لیست پخش، سبک موسیقی و … جستجو می‌شود. مخاطبان می‌توانند لیست‌های پخش ایجاد کنند و آنها در اختیار دیگران نیز قرار دهند.

اما سرویس استریم اسپاتیفای چیست؟ استریم زدن در اسپاتیفای چیست یا چگونه است؟ این‌ها سوالاتی است که می‌خواهیم در ادامه به آنها پاسخ دهیم.

استریم به چه معناست؟ استریمر کیست؟

استریم به چه معناست؟برای شناخت استریم اسپاتیفای در ابتدا باید تعریف و شناختی از استریم و استریم زدن یا استریم کردن داشته باشیم.

یکی از کارهای جالبی که امروزه در ایران باب شده، استریم کردن خصوصا استریم بازی و حوزه گیمینگ است. کاری که مدت زیادی است در بقیه نقاط دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته رایج بوده است.

استریم در لغت به معنای جریان و جاری شدن است و در تکنولوژی و دنیای بازی و سرگرمی آنلاین، به جریان و انتشار محتوا و انتقال آن از یک پلتفرم به پلتفرم یا شبکه دیگر معنا می‌دهد. این محتواها می‌تواند شامل محتوای صوتی، ویدئویی و … باشد.

در واقع شما در این لحظه به محتوا دسترسی دارید، موسیقی یا پادکستی را گوش می‌دهید، فیلمی را تماشا می‌کنید، در حال بازی کردن و رقابت در بازی با دیگر گیمرها هستید، بدون دانلود آن موزیک، فیلم و… یا بازی آفلاین یعنی شما در این حالت استریم کرده‌اید. استریمر به کسی که به اصطلاح استریم می‌زند یا می‌کند، گفته می‌شود.

مقاله پیشنهادی:”آموزش ساخت اکانت اسپاتیفای دستگاه های مختلف

استریم اسپاتیفای چیست؟

وقتی دارید به طور مثال به صورت آنلاین فیلمی را از آپارات یا یوتیوب تماشا می‌کنید، در واقع این پلتفرم‌ها یا سرویس‌دهنده‌ها محتوا را به صورت لحظه‌ای با کمک سرورهای داخلی‌شان با شما به اشتراک می‌گذارند، بدون اینکه ذره‌ای فضای اشغالی از این محتوا در دستگاه شما به وجود بیاید.

استریم‌کردن را اغلب به عنوان همان جریان اطلاعات در اینترنت و پلتفرم‌ها می‌شناسند. اما امروزه بدون نت و بی‌سیم این جریان اطلاعات و فلویینگ(جریان‌سازی) اتفاق می‌افتد.

اما به پاسخ سوال استریم در اسپاتیفای چیست، رسیدیم. اینکه بدانیم استریم در اسپاتیفای چه قوانینی دارد، مهم است.

در واقع اسپاتیفای از طریق این پخش آنلاین موسیقی، لایو استریم یا پخش کنسرت زنده آنلاین و…. به کاربران و مخاطبان اجازه استریم محتواها را می‌دهد بدون اینکه بخواهد از آنها هزینه دریافت کند. همچنین از این طریق هنرمندان و موزیسین‌ها می‌توانند مخاطبان خود را پیدا کنند و درآمد کسب کنند یا افراد تازه‌کار با ساخت موزیک، هوادار پیدا کنند و مخاطبان خود را افزایش بدهند.

برای گوش دادن به موزیک در اسپاتیفای زمانی به اینترنت نیاز است که بخواهید از نسخه رایگان استفاده کنید. نکته مهم اینجاست که قابلیت استریم آفلاین در اسپاتیفای، در نسخه اشتراکی و پولی اسپاتیفای در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. همچنین در نسخه اشتراکی این امکان وجود دارد که بتوانید محتواها دانلود کنید و در دستگاه خود ذخیره داشته باشید.

مقاله پیشنهادی:”معرفی و آموزش استفاده از اسپاتیفای گرین روم

استریم زدن در اسپاتیفای چگونه است؟

برای اینکه بدانیم استریم زدن در اسپاتیفای چیست و چگونه انجام می‌شود، باید شناختی از سرویس اسپاتیفای داشته باشیم.

سرویس استریم اسپاتیفای زمانی شروع به شمارش آمار شنوندگان می‌کند، که موسیقی بیش از 30 ثانیه پخش یا آپلود(بارگذاری) شود. همچنین کاربری که آفلاین موزیکی را گوش می‌کند، در اولین زمان پس از آنلاین شدن این اتفاق می‌افتد.

Monthly listeners یا شنوندگان ماهانه چه کسانی هستند؟

Monthly listeners در سرویس‌های استریم چه کسانی هستند

در سرویس‌های استریم موزیک مثل اسپاتیفای مخاطبان و کاربران فعال که ماهانه هنرمند را دنبال می‌کنند و موسیقی‌ها را گوش می‌دهند، مهم است. در واقع این هواداران هستند که محبوبیت، شهرت و درآمد هنرمند را رقم می‌زنند

اگر یک کاربر آهنگی را بیش از یک‌ بار پلی و گوش کند، در طول یک ماه فقط یک‌ بار این آمار حساب می‌شود.

اما سرویس استریم اسپاتیفای چگونه کار می‌کند؟ برای استریم زدن در اسپاتیفای و بررسی این تفاوت آمار شنوندگان و تعداد پخش موزیک آنها را با هم مقایسه می‌کنیم.

آمار استریم اسپاتیفای یعنی چند بار موسیقی پخش شده است. این آمار باعث افزایش بازدید و حق انتشار بیشتر برای شما می‌شود. آمار استریم در قسمت Overview قابل دسترسی است. تعداد استریم در اسپاتیفای همیشه به صورت تجمیعی ارائه می‌شود. افزایش این آمار بدون افزایش مخاطب یا هوادار یعنی هواداران قبلی بارها موزیک شما را پخش کرده‌اند.

اما آمار شنوندگان در Spotify تعداد افرادی که موسیقی شما را پخش کرده‌اند، نشان می‌دهد. تعداد شنوندگان به محبوبیت هنرمند کمک می‌کند. نمودار آماری آن در حال نوسان است.

 

جمع بندی

برای استریم زدن در اسپاتیفای و افزایش بازدید از طریق افزایش آمار شنوندگان شما نیاز به ساخت اکانت اسپاتیفای دارید. با خرید اکانت دائمی و پرمیوم از account4all به راحتی می‌توانید از اشتراک اسپاتیفای استفاده کنید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها