تحویل سفارشات در تاریخ ۲۹ و ۱ انجام نمیشود (‌بجز محصولات تحویل آنی)همچنین پشتیبانی در ایام تعطیل از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

معرفی و آموزش استفاده از اسپاتیفای گرین روم

اسپاتیفای یکی از بزرگترین پلتفرم‌های پخش موسیقی در جهان به شمار می‌رود، بنابراین کاملاً طبیعی به نظر می رسد که بخواهد وارد فضای صوتی آنلاین شود. به همین دلیل اسپاتیفای گرین روم (spotify greenroom)، یک شبکه صوتی اجتماعی جدید از این کمپانی موفق، پا به عرصه‌ی دنیای دیجیتال گذاشت. در واقع گرین روم که شبکه اجتماعی صوتی مانند کلاب هاوس است و یک رقیب جدی برای آن به حساب می‌آید، زیرا بسیاری از کاربران گوشی‌های اندرویدی از خدمات کلاب هاوس رضایت چندانی ندارند، به همین دلیل توسعه دهندگان گرین روم با بررسی بازخوردهایی که از رقیب‌شان بدست آوردند، اقدام به ایجاد این شبکه اجتماعی کردند.

در این مقاله به چگونگی شکل گیری گرین روم و مزیت های آن و در نهایت آموزش استفاده از اسپاتیفای گرین روم میپردازیم

اسپاتیفای گرین روم چیست؟

اسپاتیفای گرین روم چگونه شکل گرفت؟

در ابتدا Clubhouse در سال 2020 با موفقیت راه اندازی شد. این برنامه میزبان هزاران اتاق صوتی است که در آن کاربران می‌توانند به یک سخنرانی گوش دهند یا با دیگران گفتگو کنند. با این حال، از ژوئن 2021 ، دسترسی به آن فقط از طریق دعوت نامه کاربران امکان پذیر شد.

از زمان راه اندازی کلاب هاوس، غول‌های فناوری شروع به راه اندازی سرویس های صوتی اجتماعی خود مانند Discord Stage Channels یا Twitter Spaces کرده اند. شرکت پخش موسیقی Spotify  نیز مانند سایرین، اقدام به توسعه و ایجاد گرین روم کرد. این برنامه بر مبنای Locker Room بوده و در آغاز متعلق به استارت آپ فناوری Betty Labs بود، که در ماه مارس 2021 توسط اسپاتیفای خریداری شد. شاید بپرسید منظور از لاکر روم که در بالا به آن اشاره شد، چیست؟ در واقع به گفتگوی بین اعضای یگ گروه  گفته می‌شود که برای افراد خارج از آن در دسترس نیست و اعضا بدون ابراز نگرانی از شنیده شدن، برای ابراز عقیده ایمن باشند.

مقاله پیشنهادی:”حل مشکل پیام No internet connection اسپاتیفای

امکانات گرین روم و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با سایر رقبا

در گرین روم همانند سایر رقبای خود مانند کلاب هاوس می توانید در فضاهای صوتی که اتاق (room) نامیده می‌شود، با اکانت اسپاتیفای خودتان وارد شده، به سخنرانی‌ها و بحث‌ها گوش دهید یا اتاق خود را راه اندازی کرده و به بحث و گفتگو در قالب موضوعات مختلف، بپردازید. هر اتاق دارای سه نوع عضو است: میزبان، سخنران و شنونده. میزبانان می توانند صحبت کنند، اتاق را اداره کنند و دیگران را به گفتگو دعوت کنند. گویندگان کسانی هستند که در هر لحظه در این اتاق مجازی حضور داشته و درباره موضوع مدنظر خود، صحبت می‌کنند. شنوندگان نیز فقط به مکالمه گوش می‌دهند و در صورت لزوم می‌توانند با کسب اجازه از میزبان، وارد بحث شده و اضهار نظر کنند.

یک تفاوت بزرگ بین Greenroom و رقبای آن، مدل کسب درآمد از میزبانان برتر است. برخلاف کلاب هاوس، که بیشتر میزبانان از طریق کمک های مالی درآمد کسب می کنند، در اسپاتیفای گرین روم می‌توانند به Creator Fund دسترسی پیدا کنند. بدین صورت که برای جذب مخاطبان بیشتر و شرکت در بحث‌های پرطرفدار به صورت هفتگی مبلغی را از کاربران دریافت می‌کنند. البته ناگفته نماند که این موضوع به معنای پولی بودن این برنامه نیست و این هزینه صرفا برای بیشتر دیده شدن و شرکت در بعضی از گفتگوهای محبوب و تشویق به ایجاد بحث‌های مفیدتر می‌باشد و به طور کلی این سرویس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

گفتگو در اسپاتیفای گرین روم

آموزش استفاده از اسپاتیفای گرین روم ( Spotify Greenroom )

اسپاتیفای گرین روم را میتوانید از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

حال با اجرا کردن آن، به دو طریق میتوان ثبت نام کرد: روش اول، ورود با اکانت اسپاتیفای است و روش دوم ثبت نام بر اساس مراحل زیر:

  1. نام کاربری و رمز عبوری برای خود تعریف کنید.
  2. شماره موبایل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که برای این کار با کد کشور ایران را از طریق لیست کشورهایی که برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد، انتخاب کرده و بعد شماره همراه خود را وارد کنید.
  3. از طریق پیامک، کدی برای شما فرستاده خواهد شد، آن را وارد کرده تا به مرحله بعدی منتقل شوید.
  4. حالا نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود را به میلادی وارد کنید.
  5. در گام بعد، موضوعات مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که باید حداقل یک مورد را مدنظر قرار دهید.
  6. حالا لیستی از اشخاص و گروه‌ها برای فالو کردن، به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید به دلخواه هر کدام را که خواستید فالو کنید. البته این بخش به طور پیشرفته‌تر پس از گذراندن این مرحله، وجود دارد.

برای فالو کردن و ورود به گفتگوها نیز می‌توانید، هم از پیشنهادات گرین روم و هم با جستجو کردن، موضوعات و اشخاص مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین در قسمت جستجو، بالا – سمت راست، دو تب به نام‌های people (برای پیدا افراد) و group (برای پیوستن به گروه‌ها مختلف) وجود دارد.

مقاله پیشنهادی: “تفاوت اسپاتیفای و اسپاتیفای پریمیوم

شما قادر خواهید بود از طریق نوار پایین صفحه به 4 بخش که به ترتیب از چپ به راست شامل: صفحه اصلی یا همان هوم پیج، نوار جستجو که در بالا به جزئیات آن اشاره شد، پیام‌ها و اعلانات دریافتی و بخش آخر، تنظیمات حساب کاربری دسترسی داشته باشید.

و اما یک بخش جذاب این برنامه، GEMS است که شامل لایک کردن و امکان ثبت بازخورد است که می‌تواند برای هر سه نوع کاربر موجود در گرین روم جذاب باشد، چرا که راهی برای نشان دادن محبوبیت و تعامل با دیگران تلقی می‌شود.

برای کاربران گوشی‌ های اپل نیز پس از دانلود برنامه از اپ استور، همانند مراحل بالا پیش می‌رویم.

با توجه به ویژگی‌های هر کدام از شبکه ‌های اجتماعی صوتی، شما کدام مورد را انتخاب می‌کنید؟ نظر خود را در کامنت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها