پشتیبانی تا پنجم فروردین ماه فقط از طریق تلگرام در دسترس میباشد.

کسب درآمد از Skillshare

در این مطلب قصد داریم تا با راز و رمزهای کسب درآمد از Skillshare آشنا شویم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

زمانی که به برگزاری یک کلاس آنلاین فکر می‌کنید، آیا ذهن شما در خصوص مدت زمان مورد نیاز برای شروع به سمت چند هفته یا چند ماه حرکت می‌کند؟ تا چندی پیش من هم چنین فکری می‌کردم. اما به صورت کاملا ناگهانی به سمت کلاس‌ها و دوره‌های کوتاه و آنلاینی کشیده شدم که حالا به عنوان یکی از علاقمندی‌هایم می‌توانم از آن یاد کنم. همچنین کسب درآمد از این سرویس نیز بسیار راحت است.

اگر قصد دارید تا دوره‌های آموزشی خود را به صورت آنلاین برگزار کرده و از این طریق کسب درآمد کنید، پیشنهاد من به شما اسکیل شیر است.

چگونگی کسب درآمد از Skillshare

من از حدود ۵ سال پیش، آموزش از طریق اسکیل شیر را آغاز کردم. این دوره پنج ساله نه تنها برای من یک تفریح بوده، بلکه توانسته یک راه کسب درآمد از طریق آموزش را پیش پای من بگذارد. چیزی که در مورد اسکیل شیر فوق العاده به نظر می‌رسد، این است که هر شخصی با هر میزان سواد، می‌تواند به آسانی آموزش و یادگیری توسط آن را آغاز کند. مراحل انجام این کار به صورت زیر است.

چگونه از طریق Skillshare تدریس کنیم؟

کسب درآمد از Skillshare

قدم اول

در ابتدا کار خود را باید با ساخت اکانت اسکیل شیر آغاز کنید. خوشبختانه یک دوره کوتاه رایگان برای کاربران تدارک دیده شده است که می‌توانید به کمک آن امکانات و ویژگی‌های این پلتفرم را مورد بررسی قرار داده و سپس نسبت به خریداری اکانت پریمیوم اقدام کنید.

به این ترتیب شما می‌توانید آموزش مطالب مختلف به صورت آنلاین را به صورت رایگان آغاز کنید و برای این موضوع در ابتدای کار نیاز به پرداخت هزینه نیست.

قدم دوم

پس از ساخت و خرید اکانت Skillshare، حالا نوبت به آن رسیده است تا موضوع مطالب آموزشی خود را انتخاب کنید. پیشنهاد من به شما این است که در ابتدای کار، موضوعی را انتخاب کنید که به صورت کامل روی آن تسلط دارید و می‌توانید به راحتی در مورد آن صحبت کنید.

سپس باید ایده دوره آموزشی خود را مطرح کرده و مطمئن شوید که دانشجویانی انتظار برگزاری چنین دوره‌ای را می‌کشند.

قدم سوم

در این نقطه، شما باید طرح کلی دوره آموزشی خود را آماده کنید. این طرح کلی به شما کمک می‌کند تا کاملا برنامه ریزی شده و از روی اصول، کارهای خود را انجام داده و بتوانید به راحتی دوره‌های آموزشی خود را ضبط و برگزار کنید.

قدم چهارم

پس از انتخاب طرح کلی دوره، نوبت به ضبط جلسات می‌رسد. من معمولا از ابزار ساده و مقرون به صرفه برای ضبط دوره‌ها استفاده می‌کنم. لذا به هیچ عنوان فکر و ذهن خود را به سمت تجهیزات گران قیمت نبرده و نیازی نیست در این زمینه هزینه‌های زیاد را به گردن خود بیندازید. برای کلاسی بین ۲۰ تا ۶۰ دقیقه برنامه ریزی کنید که در آن، بین ۳ تا ۵ دقیقه به بیان درس اصلی بپردازید.

در این دوره‌ها می‌توانید شخصا جلوی دوربین رفته و به دانشجویان خود درس دهید یا اسلایدهایی روی تصویر به نمایش درآمده و شما به عنوان گوینده، موارد مورد نیاز را توضیح دهید. شما همچنین باید دانشجویان خود را به انجام پروژه تشویق کنید. به این ترتیب مشارکت آن‌ها در دوره افزایش پیدا کرده و اعتماد به نفس بیشتری نیز در این زمینه به شما داده می‌شود.

قدم پنجم

حالا نوبت به آن رسیده است که دوره آموزشی خود را منتشر کنید. پس از کلیک روی دکمه Publish، کار شما به پایان نرسیده است. چرا که باید به سراغ معرفی دوره به دیگران بروید. برای انجام این کار کافی است تا لینک دوره آموزشی را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک بگذارید. قرار دادن لینک در شبکه‌های اجتماعی، وب سایت یا وبلاگ شخصی نیز به شما کمک می‌کند تا دانشجویان و علاقمندان را به سمت آن جذب کنید. همچنین فراموش نکنید که معرفی دوره آموزشی به دیگران و جذب مخاطب، باعث می‌شود تا شما سریع‌تر بتوانید کسب درآمد از Skillshare را تجربه کنید.

میزان و مقدار کسب درآمد از Skillshare

مهم است بدانید شما به عنوان یک استاد و ارائه دهنده دوره‌های آموزشی در اسکیل شیر، چه اندازه درآمد کسب خواهید کرد. در ابتدا باید بدانید که سیستم کار با اسکیل شیر به صورت ماهانه خواهد بود. دانشجویان نیز به صورت ماهانه یا سالانه، هزینه‌های دلخواه خود را پرداخت می‌کنند تا به دوره‌های آموزشی دسترسی داشته باشند. هر ماه، ۳۰ درصد از هزینه‌های دریافت شده از دانشجویان برای پرداخت به اساتید کنار گذاشته می‌شود. بر اساس اعلام اسکیل شیر، هر استاد به طور معمول در اوایل حضورش در این پلتفرم می‌تواند ماهانه ۲۰۰ دلار از یک دوره آموزشی کسب کند. اما اساتید تاپ در حال حاضر ماهانه بیش از ۳ هزار دلار دریافت می‌کنند.

به این ترتیب هرچقدر بتوانید دوره‌های آموزشی بیشتری برگزار گرده و علاقمندان بیشتری را به دوره‌های خود دعوت کنید، مسلما موجب افزایش کسب درآمد از Skillshare خواهد شد. به عنوان یکی از برگزار کننده‌های دوره‌های آموزشی، درآمد شما به واسطه دیدن شده فایل‌های ویدئویی توسط افرادی است که اشتراک پریمیوم را خریداری کرده‌اند. منظور از مشترکین پریمیوم، افرادی است که اکانت خود را به واسطه پرداخت هزینه ارتقاء داده‌اند.

همچنین پلتفرم اسکیل شیر از طریق لینک معرف نیز به شما هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. به این ترتیب به ازای هر شخصی که توسط لینک دعوت شما به Skillshare بپیوندد، ۱۰ دلار کسب خواهید کرد.

چگونه از اسکیل شیر کسب درآمد می‌کنم

همان طور که اشاره کردم، چندین سال پیش به عنوان یک چالش جدید، به جمع اساتید اسکیل شیر پیوستم. اما برای افزایش تعداد دوره‌ها به یک اهرم یا در واقع انگیزه نیاز داشتم. همان زمان بود که Skillshare اطلاعاتی را به نمایش گذاشت که در آن دانشجویایی نشان داده می‌شدند که به دوره‌های کوتاه با مدت زمان کم تمایل بسیار زیادی داشتند.

اینجا بود که فکر ارائه دوره‌های جمع و جور و کوتاه مدت به سر من زد. این دوره‌ها را نمی‌توان به سادگی برای تمامی موضوع‌ها برگزار کرد. اما همان دوره‌هایی که ضبط و ارائه کردم، سبب شد تا درآمد خوبی از این پلتفرم کسب کنم.

پیش نمایشی از این دوره که تنها ۲۴ دقیقه زمان نیاز داشت را در زیر مشاهده می‌کنید:

کسب درآمد skillshare

در ابتدا من از نتیجه کار مطمئن نبودم، اما می‌دانستم که اسکیل شیر دانشجویان خود را بیشتر از من می‌شناسد. خوشبختانه به لطف استفاده از تجربیات ارائه شده توسط آن‌ها، توانستم تا درآمد خوبی در این زمینه کسب کنم. اگر کنجکاو هستید، باید بدانید که در همان ماه ابتدایی موفق به کسب ۵۲۸ دلار از این پلتفرم شدم.

باید بگویم که در همان هفته اول، تعداد دانشجویانی که به این دوره پیوستند بیشتر از تعداد دانشجویانی بود که من در مدت یک سال برای کل دوره‌های دیگر داشتم. اگر به دنبال درآمدهای هزاران دلاری از این قبیل پلتفرم‌ها هستید، باید بگویم که اشتباه بزرگی می‌کنید. اما درآمد ۵۰۰ دلاری در کنار کسب و کارهای دیگر، مطمئنا چیزی است که خیلی از افراد به آن علاقمند خواهند بود.

رمز و رازهای موفقیت در Skillshare

به عنوان نکاتی که می‌تواند به شما در شروع آموزش آنلاین کمک کند، می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم؛

مدیران و مسئولان Skillshare همواره در تلاش هستند تا با تبلیغات و راهکارهای دیگر، جامعه کاربران خود را روز به روز بزرگ‌تر کنند. لذا شما به عنوان یک مدرس از این موضوع شدیدا سود خواهید کرد.

مقاله مرتبط: “بهترین مراکز آموزش آنلاین

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، میزان وفاداری و پرداخت به اساتید در این پلتفرم رفته رفته در حال افزایش است.

نمودار افزایش درآمد اساتید اسکیل شیر

آیا شما باید دوره آموزشی خود را هرچه سریع‌تر در اسکیل شیر آغاز کنید؟

اگر شما به عنوان شخصی که تسلط زیادی در امر آموزش دارد، قصد دارید تا دوره آموزشی آنلاین خود را در پلتفرمی ارائه کنید، اسکیل شیر مسلما یک معامله دو سر برد برای شما به حساب می‌آید. منابعی که آن‌ها برای شروع در اختیارتان می‌‌گذارند، باعث می‌شود بتوانید کلاس‌های خود را به راحتی آغاز کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن، جذب مخاطب داشته و به این ترتیب کسب درآمد از اکانت Skillshare را تجربه خواهید کرد.

اگر شما به عنوان خواننده این مطلب تا به حال چنین تجربه‌ای را داشته‌اید، لطفا آن را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

سوالات متداول

0 0 رای ها
امتیاز دهید!
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها